lunes, 18 de marzo de 2013

3.2. MOBILITAT   




El 
dimarts 26 de març de 2013, a les 20:00 hores, en la sala de conferències de l'Auditori Municipal, parlarem de mobilitat amb un especialista que ens explicarà quines són les claus per millorar entre tots la mobilitat en el nostre poble. 

Per anar preparats i traure el màxim profit de la xarrada us oferim un resum de qüestions importants en els paràgrafs de més avall. Si voleu visualitzar les FITXES relacionades amb la mobilitat, cliqueu ACÍ.

Per accedir a l'ENQUESTA que hem preparat, cliqueu ACÍ. (És important que l'empleneu i ens la feu arribar fent clic en el botó "ENVIAR". També podeu reenviar l'enquesta a coneguts vostres per a que l'emplenen)

LA MOBILITAT A PAIPORTA
========================================================================
LÍNIA ESTRATÈGICA III: PLANIFICACIÓ TERRITORIAL
PROGRAMA D’ACTUACIÓ III.2: MOBILITAT
Definició
La Mobilitat fa referència al desplaçament de persones o al transport de mercaderies dins d'una àrea determinada.
ü      Paiporta no disposa d’un Pla de Mobilitat Municipal; no obstant això, als darreres anys s’han desenvolupat alguns projectes per millorar la mobilitat per l’interior del municipi: ampliació de voreres, millora de l’accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda, creació del servei de préstec de bicicletes, construcció de rodones i ús exclusiu per a vianants d’alguns carrers.
ü      En Paiporta, les distància són curtes i permeten els desplaçament a peu, encara que cada vegada és més freqüent l’ús del vehicle privat.
ü      L’apartat de Mobilitat dins del Municipi només aporta dades que fan referència als desplaçaments dels paiportins cap a altres municipis dins de l’àrea metropolitana de València. A més a més, les dades sobre mobilitat que s’exposen estan extretes d’un estudi de 2006 i Paiporta ha registrat un increment significant de la població des de aquest any que dona poca validesa als percentatges que se presenten en la Diagnosi.
ü      Un número important de desplaçaments estan relacionats amb l’activitat dels polígons, concentrats en les primeres hores del dia i les últimes de la vesprada.
ü      També hi ha un moviment important cap a les zones d’oci i comercials situades fora del municipi.
ü      El trànsit és el principal causant de la contaminació atmosfèrica.
Ús dels vehicles
ü      La quantitat de vehicles a motor s’incrementa progressivament. Aquesta tendència comporta una disminució de la qualitat de vida perquè augmenta la congestió del nuclis urbans, els sorolls i la contaminació.
ü      Segons les dades de 2008, a Paiporta hi havia 616 vehicles per cada 1000 habitats, es a dir, més d’un vehicle a motor per cada 2 habitats.
Mobilitat a peu i bicicleta
ü      Hi ha un tendència a la millora de la mobilitat urbana amb diverses actuacions (renovació de voreres, ús de carrers exclusiu per a vianants, supressió de barreres arquitectòniques, etc.), però encara queda molt per fer: el 80% dels carrers de Paiporta té voreres de 80 cm o menys i són impracticables per al moviment de les persones.
ü      S’ha posat en marxa el sistema de préstec de bicicletes, però no hi ha dades per fer una valoració del seu ús pels paiportins.
ü      Els trams existents de “carril-bici” estan inconnexos entre ells i molts no tenen continuïtat amb les infraestructures del pobles veïns.
Trànsit interior
ü      Els punts més conflictius són les rodones d’accés als polígons a les hores d’entrada i eixida dels treballadors.
ü      No són freqüents les congestions de trànsit dins del municipi, amb les excepcions dels accessos als polígons en hores punta.
ü      Tot el municipi té limitadors de velocitat i passos de zebra elevats per reduir la velocitat.
ü      La majoria dels desplaçaments dins dels casc urbà es fan a peu, però també són excessivament nombrosos els que es realitzen amb vehicle privat.
Aparcament
ü      No hi ha problemes per a l’aparcament diürn, però si per al nocturn, amb l’excepció de la zona propera a l’estació del metro (que també té problemes diürns). La construcció del pàrking gratuït no ha reduït aquest problema perquè no funciona amb l’objectiu inicial d’aparcament de trànsit per als usuaris del metro. La seua creació només ha suposat una ampliació de la zona d’aparcament per als veïns de la zona.
ü      Per solucionar el problema nocturn s’han habilitat alguns solars com aparcaments.
ü      La xarxa d’aparcament per a persones discapacitades està distribuïda per tota la població.
ü      Altra via de solució ha sigut la requalificació del subsòl per a la construcció d’aparcaments soterranis en diverses places públiques: Cervantes, Xuquer, 3 d’abril, etc.
Mobilitat amb els municipis confrontants
ü      El metro és l’únic transport públic que permet desplaçar-se a alguns dels municipis veïns: València, Picanya, Torrent (11%). Els desplaçaments a altres municipis de la comarca hi ha que fer-los en vehicle privat (46%), en bicicleta o a peu (43%).
Transports privats de viatgers
ü      Es consideren en aquest apartat els autobusos escolars i el servei de taxi que té una única parada i un número d’usuaris molt baix.
Transport de mercaderies
ü      La major part del transport de mercaderies circula per les vies externes al nucli urbà, perquè estan relacionades amb els polígons.
ü      La diagnosi no valora el transport interior per a abastir el comerç local.
Moviments per carretera
ü      Les carreteres que travessen el terme municipal han anat incrementant l’índex de desplaçaments en la darrera dècada. Encara s’ha produït una disminució en 2008 i 2009 relacionada amb la crisis econòmica.


No hay comentarios:

Publicar un comentario